سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها | شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

از ظرفیت بزرگ اولیاء دانش‌آموزان غافلیم - نمایش محتوای خبر

 

 

از ظرفیت بزرگ اولیاء دانش‌آموزان غافلیم

از ظرفیت بزرگ اولیاءدانش‌آموزان غافلیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مدیران مدارس باید خلاق باشند و از همه امکاناتی که در اختیار دارند حداکثر استفاده را داشته باشند، گفت: نباید چشم مدیران مدارس فقط به دنبال کمک‌ها و امکانات از بیرون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر سلیمان محبی در همایش " تعالی مدیریت مدرسه" که با حضور جمعی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیران مدارس استان کرمانشاه، امروز(27 آبان) برگزار شد، با بیان اینکه امسال دومین سال اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه است، اظهار کرد: سال گذشته این کار آزمایشی انجام شد، اما نواقص کمی داشت و تقریبا در استان به خوبی اجرا شد.

وی ادامه داد:امسال بارفع نواقصی که سال گذشته وجود داشت، این طرح به یک برنامه عملیاتی تبدیل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه این برنامه را مختص مدیرانی دانست که انگیزه، خلاقیت و نوآوری برای کار دارند، تک بعدی نیستند و برای اداره کردن مدرسه فقط نگاهشان به کمک از بیرون نیست.

به گفته این مسئول، مدیران مدارس نباید فقط به دنبال این باشند که از بیرون برای آنها بودجه و امکانات فراهم شود، بلکه باید با خلاقیت و نوآوری از هرآنچه که دارند به خوبی استفاده کنند.

محبی استفاده از نیروی انسانی را یکی از مهمترین مولفه‌ها خواند و تاکید کرد: باید از ظرفیت مربیان مدارس، دانش آموزان و والدین استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم فعال سازی بیش از پیش شوراهای دانش آموزی و حتی شورای معلمین، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما از ظرفیت بزرگ اولیا دانش آموزان غافل مانده ایم و استفاده از این ظرفیت هم فقط دریافت کمک‌های نقدی و مالی نیست، بلکه باید از اولیا دانش آموزان کمک فکری بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: مهمترین هدف برنامه تعالی مدیریت مدرسه هم همین است که مدیران از همه امکاناتی که دارند حداکثر استفاده را داشته باشند.

محبی اظهار کرد: به علاوه مدیران مدارس باید برای سال تحصیلی خود برنامه داشته باشند و بدانند که در این سال چه می‌خواهند بکنند. برنامه‌ای که فرای برنامه درسی دانش آموزان باشد و ابعاد دیگر را نیز در بر بگیرد.

وی خواستار استفاده مدیران از فناوری‌های نو برای مدیریت مدارس شد و عنوان کرد: مدیران باید این فناوری‌ها را بشناسند و آن را در مدارس خود بکار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به علاوه مدیران باید برای آموزش و پرورش دانش آموزان برنامه های مکمل داشته باشند تا اگر نقصی وجود دارد، جبران شود.

به گفته این مسئول، خود دانش آموزان و والدین آنها نیز باید مدیران را یاری کنند تا در نهایت شاهد بهبود کیفیت آموزش و پرورش در مدارس باشیم.