رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۸

به‌دنبال افزایش تعداد آموزشگاه‌های آزاد نیستیم - نمایش محتوای خبر

 

 

به‌دنبال افزایش تعداد آموزشگاه‌های آزاد نیستیم

به‌دنبال افزایش تعداد آموزشگاه‌های آزادنیستیم

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال افزایش تعداد آموزشگاه‌های آزاد نیستیم، گفت: در تلاشیم تا سطح کیفی این آموزشگاه‌ها را ارتقاء دهیم و از این طریق کارکردهای آنان را بیشتر کنیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، داوود ناصری‌امید در نشستی که با حضور رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور در کرمانشاه برگزار شد، ارتقای سطح کیفی آموزشگاه‌ها را در مجذوب کردن جامعه به سوی آموزشگاه‌های آزاد حائز اهمیت دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های آزاد در راستای ارتقای سطح کیفی خدماتتشان تاکید کرد. به گفته ناصری‌امید در حال حاضر نزدیک به 40 درصد آموزش‌های مهارتی استان بر دوش آموزشگاه‌های آزاد است. مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در ادامه از صدور مجوزهای بی‌رویه آموزشگاه‌های آزاد در سنوات گذشته انتقاد کرد و با بیان اینکه تاکنون بیش از 400 مجوز ایجاد آموزشگاه‌های آزاد در استان صادر شده است، گفت: فعالیت برخی از این آموزشگاه‌ها تنها در حد یک اسم است. ناصری‌امید با اشاره به رویکرد لغو مجوز آموزشگاه‌های غیرفعال در استان، گفت: در این راستا در یک جلسه هیئت نظارت نسبت به لغو مجوز 80 آموزشگاه غیرفعال اقدام شد. وی در ادامه با بیان اینکه مراکز دولتی از کمبود کارآموز رنج می‌برند، این موضوع را نشات گرفته از روحیه مدرک‌گرایی حاکم بر جامعه در طول سه دهه اخیر دانست و افزود: روحیه مدرک‌گرایی در جامعه رسوخ کرده و به این زودی‌ها هم رخت بر نخواهد بست. ناصری ‌امید مدرک گرایی را از آفات آموزشی جامعه برشمرد و وجود این تفکر در استان کرمانشاه را در رقم خوردن آمار بالای بیکاری بی‌تاثیر ندانست. ناصری‌امید در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش در جامعه کنونی جواب نمی‌دهد، گفت: این سرمایه‌گذاری در حال حاضر خروجی مثبتی ندارد. مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در ادامه از روند صدور کارت مربی‌گری شش ماهه برای مدرسان فنی‌وحرفه‌ای هم انتقاد کرد و گفت: اگر یک مدرس فنی‌وحرفه‌ای بخواهد آموزشگاه محل تدریس خود را عوض کند، باید تمامی مراحل مربوط به اخذ کارت را مجددا بگذراند که این موضوع مشکلاتی را پیش روی مدرسان قرار خواهد داد، این در حالیست که مورد مشابه این موضوع را در دانشگاه‌ها داریم و یک مدرس دانشگاه به یک‌باره مجوز تدریس در تمام دوران خدمتی خود را دریافت می‌کند.