رونق تولید ملی | سه‌شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸

جابجایی بیش‌ از 600 میلیون مرسوله ‌پستی در کشور - نمایش محتوای خبر

 

 

جابجایی بیش‌ از 600 میلیون مرسوله ‌پستی در کشور

جابجایی مرسوله پستی

عضو هیات‌مدیره شرکت پست‌ایران از جابجایی بیش از 634 میلیون مرسوله ‌پستی طی سال ‌گذشته در سطح‌کشور خبر داد و اظهار کرد: این‌میزان نسبت به سال 1392، حدود 12درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌کرمانشاه حسین نعمتی در نشست خبری امروز (5 اردیبهشت‌ماه) از شاخص‌ترین برنامه‌های شرکت‌پست در سال‌جاری را راه‌اندازی پست‌لجستیک، هاب‌پستی، راه‌اندازی epost و سه‌بعدی کردن مجموعه‌پست به نحوی که در کنار خدمات‌فیزکی خدمات IT و پرداخت‌های‌مالی نیز انجام شود، عنوان کرد.
 
 وی تصریح کرد: در طرح epost در نظر داریم تا همه خدمات‌الکترونیک از کانال شرکت‌پست انجام شود.
 
 نعمتی سرانه مرسوله‌ پستی کشور را 10 اعلام و تصریح کرد: این عدد در منطقه‌خاورمیانه 50 است و باید تلاش بسیاری صورت گیرد تا بتوانیم به سرانه مرسوله ‌پستی 50 برسیم.
 
. عضو هیات‌مدیره شرکت پست‌ایران با بیان اینکه برای این ‌جهش شرکت ‌پست چیزی کم ندارد، گفت: باید خدمات در این‌زمینه و زیرساخت‌های الکترونیکی آن فراهم شود تا بتوانیم به عدد مناسبی در این زمینه ‌‌‌برسیم.
 
. وی اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانبندی‌شده باید تا پایان برنامه‌پنجم توسعه سرانه مرسوله ‌پستی کشور را به عدد 23 برسانیم.
 
 نعمتی با بیان اینکه ترافیک‌پستی ایران تفاوت زیادی با کشورهای دیگر و میانگین‌جهانی ندارد، خاطرنشان کرد: اینکه در کشور سرانه مرسوله ‌پستی پایین است به این علت است که مرسولات از مجرای دیگری غیر از پست جابجا می‌‎شوند، وگرنه ترافیک ‌پستی در سطح ‌کشور با کشورهای‌دیگر تفاوت‌چندانی ندارد.
 
 وی اظهار کرد: چنانچه این جابجایی مرسولات تجمیع شود قطعا ترافیک‌پستی ما می‌تواند همپای سایر کشورها قرار گیرد.
 
 عضو هیات‌مدیره شرکت پست‌ایران، اظهار کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای را به استانداری مرکزی داده‌ایم تا در خصوص ساماندهی توزیع مرسولات اقدامی صورت گیرد و در صورت اجرایی‌شدن این برنامه و ساماندهی توزیع مرسولات قطعا سرانه مرسوله‌ پستی کشور تا حد قابل‌ توجهی افزایش خواهد یافت.
 
 عضو هیات‌مدیره شرکت پست‌ایران در ادامه با بیان اینکه 28 شرکت با شرکت‌پست در زمینه توزیع‌کالا قرارداد دارد، اظهار کرد: این شرکت‌ها 3549 فروشگاه را در زیرمجموعه خود دارند که کالای آنها در صورت فروش‌الکترونیکی از طریق شرکت ‌پست به دست مشتریان می‌رسد.
 
نعمتی خاطرنشان کرد: در این‌بین مواردی هست که افراد از کالایی که به دستشان رسیده در خصوص کیفیت نامناسب آن و تفاوت با نمونه اینترنتی آن انتقاد داشته‌اند که ما این اعتراض‌ها و انتقادها را از طریق شرکت‌های مربوطه پیگری کرده‌ایم.
 
وی افزود: چنانچه شرکت‌های طرف ‌قرارداد شرکت‌پست، تعهدات خود به مشتریان را نقض کنند قطعا در ارائه خدمت به آنها تجدیدنظر خواهیم کرد.
 
 نعمتی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی فروشگاه‌ها و افراد هستند که خارج از چرخه قراداد با شرکت‌پست، اقدام به ارسال کالای ‌خود برای مشتریان می‌کنند.
 
 وی اظهار کرد: در این چرخه‌کاری که افراد خارج از قراداد با شرکت‌پست فقط بسته‌ای را ارسال می‌کنند  پست دیگر دخالتی در خصوص کیفیت‎کالا ندارد.