سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها | دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

جایگاه استان در شاخص مدارس و تعداد دانش آموزان مطلوب نیست - نمایش محتوای خبر

 

 

جایگاه استان در شاخص مدارس و تعداد دانش آموزان مطلوب نیست

جایگاه استان در شاخص مدارس و تعداد دانش آموزان مطلوب نیست

استاندار کرمانشاه گفت: جایگاه کشوری استان در شاخص مدارس و تعداد دانش آموزان مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اسدالله رازانی در نشست شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش برنامه های آن در ارتقای جامعه اظهار داشت: هر قدر که مشکلات مربوط به مسایل آموزشی استان کامل‌تر و شفاف تر گزارش شود، بهتر می توان بر اساس آنها برای پیشرفت استان برنامه ریزی کرد.

رازانی همچنین با اشاره به بررسی جامع مشکلات آموزش و پرورش استان گفت: جایگاه کشوری استان در شاخص مدارس و تعداد دانش آموزان مطلوب نیست و برای حل این مساله نیازمند یک برنامه ریزی اساسی هستیم که قدم اول در این مسیر شناخت مسائل و موانع آموزشی در استان است.

استاندار کرمانشاه افزود: توزیع نامتناسب جمعیت در استان به نحوی که نصف جمعیت استان در کلانشهر کرمانشاه واقع شده و بقیه جمعیت استان با تراکم زیر صدهزار در بقیه شهرستانها توزیع شده اند، امکان برنامه ریزی و سرمایه گذاری در مباحثی چون ایجاد مدارس غیرانتفاعی را با مشکل مواجه می کند. وی گفت: تفاوت‌های فرهنگی موجود در استان نیز ممکن است بر روی برنامه ریزی های آموزشی اثر بگذارد و آنها را کم ثمر کند.

رازانی عنوان کرد: با تمام مشکلاتی که وجود دارد، نباید در برنامه های آموزشی خللی ایجاد شود و باید تمام تلاش خود را برای شناسایی مشکلاتی که در زمینه آموزش وجود دارد بکار بگیریم و برای این امر باید کارگروه ویژه ای تشکیل شود تا علل موجود را بررسی کند.