رونق تولید ملی | سه‌شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۸

شهرداران "برند" شهرهایشان را برجسته کنند - نمایش محتوای خبر

 

 

شهرداران "برند" شهرهایشان را برجسته کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: شهرداران باید با شناسایی ظرفیت ها، برند شهرها را برجسته کنند، زیرا این مهم منجر به خلق درآمد و توسعه شهرها خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه کرمانشاه، مجتبی نیک کردار در چهارمین گردهمایی شهرداران استان، افزود: شهر کرمانشاه یک کلانشهر است که اقدامات و برنامه های آن بر تمام شهرهای استان تاثیرگذار خواهد بود. وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا توسط شهرداری کرمانشاه، گفت: علیرغم تنگاهای مالی که شهرداری کرمانشاه دارد، در حوزه های مختلف از جمله برنامه ریزی و کارهای نرم افزاری اقدامات خوب و قابل توجهی انجام داده که می تواند یک الگو برای دیگر شهرداری ها باشد.

نیک کردار گفت: شهرداری کرمانشاه در حوزه کارهای نرم افزاری و برنامه ریزی در زمینه توسعه فضای سبز، توجه به بهداشت و سلامت شهر اقدامات خوبی انجام داده، اما باید بیش از پیش به آئین نامه 2800 و مقررات ملی ساختمان و همچنین ایجاد و تجهیز پایگاه های آتش نشانی در شهر توجه داشته باشد.

وی وظیفه استانداری را حمایت، هدایت و نظارت بر اجرای طرح ها و پروژه های شهرداری ها عنوان کرد و گفت: شهرداری ها توجه داشته باشند که هر چقدر فعالیت و تلاش در راستای توسعه همه جانبه و پایدار شهرها داشته باشند، از حمایت های بیشتری برخوردار خواهند بود.

معاون امور عمرانی استانداری در ادامه با اشاره طراحی محورهای توسعه برای استان کرمانشاه، اظهار کرد: اولین محور طراحی شده برای استان کرمانشاه محور گردشگری، خدمات و بازرگانی است، بنابراین شهرداران با کار در فضای گردشگری با توجه به ظرفیت های موجود می توانند زمینه ساز بستر توسعه شهرهای خود باشند.

وی از شهرداران خواست استرتژی توسعه شهرهای محل کاری خود را مورد بررسی قرار دهند و با ایده و خلاقیت، زمینه ساز توسعه و آبادانی شهرها باشند.

وی با بیان اینکه شهرداران باید با شناسایی ظرفیت ها، برند شهرها را برجسته کنند، گفت: بدون شک هر شهری در استان در زمینه گردشگری و خدمات در یک یا چند زمینه ظرفیت خاصی دارد که شهرداران باید ضمن شناسایی ظرفیت های موجود نسبت به برجسته نمودن برندهای خاص که می تواند زمینه ساز آبادانی یک شهر باشد، اقدام کنند.

نیک کردار خلق درآمد در شهرها را با طرح ایده و فکر خلاقانه عنوان کرد و گفت: برای توسعه و خلق درآمد در شهرها نیاز نیست که پروژه هایی با سرمایه گذاری خیلی بالا انجام شود، بلکه با یک ایده ای خاص و فکر خلاقانه و با توجه به پتانسیل های موجود می توان به توسعه و افزایش درآمد در شهرها کمک کرد.

وی در پایان گفت: شهرداران برای خلق درآمد به دنبال دیگر راه های موجود با استفاده از فکر خلاقانه و ظرفیت های موجود و استراتژی توسعه باشند.