قطع 160 هزار تلفن ثابت به علت "بدهی" در استان - نمایش محتوای خبر
قطع 160 هزار تلفن ثابت به علت "بدهی" در استان
قطع 160 هزار تلفن ثابت به علت"بدهی" در استان
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاه به وجود 583 هزار خط تلفن ثابت در استان، گفت: از این تعداد 160 هزار خط به علت بدهی قطع شده است به گزارش خبرنگار سرویس «اقتصادی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مسیب قبادیان در نشست خبری امروز (20 اردیبهشت) با بیان اینکه شرکت مخابرات بزرگترین اپراتور ارتباطی در سطح کشور است، گفت: در حال حاضر شرکت مخابرات 100 میلیون مشترک همراه اول، تلفن ثابت و اینترنت در سطح کشور دارد و همین امر موجب شده که بزرگترین اپراتور خاورمیانه و دوازدهمین اپراتور جهان باشیم مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه نسل جدید تلفنهای همراه از مهرماه سال 1393 دردستور کار شرکت مخابرات قرار گرفته است، گفت: از همان سال این برنامه نیز در دستور کار شرکت مخابرات استان قرار گرفت و مقرر شد تا پایان سال گذشته تمام شهرهای استان را زیر پوشش نسل 3 ببریم که این پروژه تا حدی زیادی محقق شده و در حال حاضر 142 سایت تلفن همراه نسل سوم در سطح استان نصب شده است وی با بیان اینکه هم اکنون نسلهای دو، سه و چهار در شبکه تلفن همراه استان به طور همزمان استفاده میشوند، گفت: هدف این است که به تدریج و بر اساس تقاضا توسعه نسلهای بالاتر تلفن همراه در استان صورت گیرد قبادیان تصریح کرد: بر همین اساس سال گذشته هفت سایت نسل چهارم تلفن همراه نیز در هفت نقطه شهر کرمانشاه نصب شد وی با اشاره به اینکه استفاده از نسل چهارم تلفن همراه نیاز به داشتن گوشیهای جدید و هوشمند دارد، گفت: این هفت سایت بصورت آزمایشی نصب شدهاند تا میزان تقاضا و گوشیهایی که قادر به استفاده از امکانات نسل چهارم تلفن همراه هستند برای ما مشخص شود تا بتوانیم براساس این دو عامل برای توسعه نسل چهارم تلفن همراه در استان برنامه ریزی کنیم مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه ارتقاء نسلها نیاز به ایجاد و تقویت بسترهای ارتباطی دارد، گفت: یکی از این بسترها فیبر نوری است که در همین راستا سال گذشته در 100 سایت شهر کرمانشاه و برخی شهرها فیبرنوری ترمیم شد قبادیان اظهار کرد: سال گذشته در کنار پیگیری راه اندازی سایتهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه، 95 سایت نسل دوم هم جهت تقویت و تکمیل پوشش در نقاط شهری استان نصب شد که تاثیر بسیاری در ارتقاء کیفیت و پوشش نقاط کور برخی مسیرهای ارتباطی در استان داشته است مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه به مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در برخی نقاط استان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته شرکت ارتباطات سیار تمام شهر کرمانشاه را به لحاظ پوشش و آنتن دهی بررسی کرد و در پایان سال پیشنهادی که به ما ارائه دادند جابجایی 20 سایت برای ارتقاء پوشش و بهبود آنتن دهی بود قبادیان تصریح کرد: قطعا اگر این کار صورت گیرد وضعیت آنتن دهی در شهر بهبود پیدا میکند، اما متاسفانه در کرمانشاه مردم و دستگاههای مختلف کمترین میزان همکاری را با شرکت مخابرات دارند وی افزود: بارها گفتهایم که سایتهای مخابراتی مشکلی برای سلامت افراد ندارند، اما متاسفانه برخی اپراتورهای رقیب به علت رقابتی که وجود دارد به این مسائل دامن زدهاند و همین امر موجب شده تا ما نتوانیم بسیاری پروژهها را انجام دهیم قبادیان با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات وظیفه نظارت بر هر سه اپراتور را برعهده دارد، گفت: این نهاد هر سه ماه یکبار میزان پوشش و کیفیت خدمات اپراتورها را اندازه گیری میکند که خوشبختانه تا به امروز اپراتور همراه اول همواره در زمینه میزان پوشش و سرعت اینترنت از سایر اپراتورها جلو بوده است مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه از وجود 583 هزار مشترک تلفن ثابت در استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه از این تعداد 160 هزار خط تلفن به دلیل بدهی قطع است که در 114 هزار مورد آن این قطعی به دلیل بدهی بیش از دو سال ادامه دارد وی به واگذاری 18 هزار شماره تلفن ثابت جدید در سال گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما در تخلیه امکانات خود با محدودیت مواجه هستیم و چنانچه بتوانیم خطوطی که قطع شده را کلا جمع آوری کنیم، تا 10 سال آینده هم خط برای واگذاری داریم، اما متاسفانه محدودیتهایی در انجام این کار داریم که به ما اجازه بهره برداری از منابعمان را نمیدهد قبادیان هزینه راهاندازی یک خط تلفن ثابت را یک و نیم میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که ماهانه پنج هزار تومان از هر خط تلفن ثابت درآمد داریم و این میزان درآمد به ازای هزینهای که صورت گرفته برای مخابرات به عنوان یک بنگاه اقتصادی اصلا به صرفه نیست وی تصریح کرد: این میزان هزینه و درآمد را اگر مقایسه کنیم تنها برای بازگشت سرمایه خود 300 ماه یعنی حدود 25 سال زمان نیاز داریم مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 70 درصد درآمد شرکت مخابرات از طریق درآمدهای تلفن ثابت است، گفت: این درحالی است که تعرفه های تلفن ثابت از سال 1382 تاکنون تغییر نکرده و این امر موجب شده که با قیمت های سال 1395 هزینه کنیم و درآمد های ما با قیمت های سال 1382 است و قطعا در این میان ضرردهی بالایی داریم قبادیان اظهار کرد: خوشبختانه پیشنهاد تغییر تعرفهها در دستور کار قرار گرفته و به احتمال زیاد این تغییر تعرفه در سال جاری انجام شود وی تصریح کرد: سه بسته پیشنهادی برای تغییر تعرفهها ارائه شده که یا افزایش آبونمان انجام شود، یا افزایش آبونمان به همراه دقیقه مکالمه و یا فقط افزایش تعرفه دقیقهای مکالمات را داشته باشیم که فعلا مشخص نیست با کدام یک موافقت شود وی از روند نزولی استفاده از تلفنهای ثابت هم خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا ما باید به سمت استفاده از تکنولوژیهای جدید در تلفن ثابت پیش برویم، بطوریکه بتوان تلفن ثابت بیسیم با امکانات اینترنت و توانایی برقراری تماس تصویری و مکالمات تصویری کنفرانسی ارائه دادقبادیان افزود: امکان ایجاد این امکانات در کشور مهیا است، اما در صدور پروانه دچار مشکل هستیم وی به برخی مشکلات خطوط تلفن ثابت در محلههای قدیمی شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این محلهها از کابل های قدیمی استفاده شده که نیاز به ترمیم و جایگزینی دارد وی تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته برای برخی مسیرها از شهرداری درخواست مجوز حفاری کردهایم که متاسفانه در این زمینه شهرداری همکاری لازم را با ما نداشته است قبادیان افزود: متاسفانه بسیاری مشکلات ما در حوزه همراه اول و تلفن ثابت به عدم همکاری برخی دستگاهها و نیز معارضین محلی برمیگردد وی با بیان اینکه برخی کابلهای نوری گاه تا هزار شماره تلفن ثابت را پشتیبانی میکنند، گفت: برخی از مشکلات حوزه تلفن ثابت به مشکلاتی است که برای این کابلها ایجاد میشود که گاه شاهد تخریب آنها از سوی برخی افراد هستیم وهمین امر موجب میشود که با تخریب یک کابل نوری هزار شماره تلفن ثابت دچار مشکل شوند وی اظهار کرد: این کابلهای نوری همچنین نیازمند تامین برق هستند و با قطع طولانی مدت برق باز هم مشکلاتی برای این کابلها و خطوطی که پشتیبانی میکنند به وجود میآید مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه رشد تقاضا برای استفاده از اینترنت را در همه جهان تصاعدی دانست و اظهار کرد: در سال جدید رویکرد ما این است که به سمت استفاده از پهنای باند بیشتر برویم وی تصریح کرد: متاسفانه شرکت مخابرات در زمینه صدور پروانه استفاده از پهنای باند بالا بر اساس مقررات محدودیت هایی دارد و موجب شده تا در سالهای گذشته در این عرصه پیشتاز نباشیم قبادیان افزود: خوشبختانه از مهر ماه سال 1393 و با صدور مجوز راه اندازی نسل سوم وچهارم تلفن همراه ورود خوبی به این عرصه داشتهایم وی تصریح کرد: با این اتفاق میزان استفاده از اینترنت در همه اپراتورها در سال گذشته نسبت به سال 1393 رشد سه برابری پیدا کرد و این امر نشان داد که اگر اینترنت پرسرعت داشته باشیم تقاضا برای استفاده از آن وجود دارد مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه شبکههای تلفن همراه هر سه اپراتور اشباع شده گفت: در حال حاضر اولویت اپراتورها حفظ مشتریان است و در همین راستا در تلاش برای ارتقا کیفیت خدمات خود هستند وی تصریح کرد: در همین راستا اپراتور همراه اول سالهای 1393 و 1394 حدود هشت هزار میلیاد تومان در بحث راه اندازی نسل های سوم وچهارم تلفن همراه در کشور هزینه کرد که با توجه به میزان استفاده مردم برآورد ما بازگشت 10 ساله این هزینهها است وی اظهار کرد: هرچند به لحاظ اقتصادی این مدت بازگشت سرمایه به صرفه نیست، اما جهت حفظ مشتری ناچار به این سرمایه گذاری هستیم وی تصریح کرد: در سال جاری نیز نصب 10 هزار سایت نسل سوم و 10 هزار سایت نسل چهارم در کشور در دستور کار است که در تلاشیم تا با گرفتن سهم مطلوبی از این سایتها پوشش نسل سوم و چهارم خود را در استان تا حد مطلوبی ارتقا دهیم قبادیان افزود: درحوزه دیتا نیز سیاست ما توسعه پورتهای دیتا است و به هر میزان که تقاضا باشد آماده واگذاری پورت هستیم و در حال حاضر 50 هزار پورت آماده واگذاری داریم درحالی که نیاز استان سالانه 25 هزار پورت است و این یعنی اینکه تا دو سال آینده هم به میزان نیاز استان پورت داریم مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مخابرات یک بنگاه اقتصادی است، گفت: این شرکت بر مبنای درآمد و هزینه میچرخد و اگر پرداخت هزینههای مخابرات از سوی مردم به موقع نباشد قطعا ما در فعالیتهای خود دچار مشکل شده و از طرفی نمیتوانیم برنامه های ارتقا شبکههای خود را داشته باشیم و مردم هم دچار مشکل میشوند قبادیان اظهار کرد: در حال حاضر شرکت مخابرات استان در مجموع 22 میلیارد تومان از مشترکین غیردولتی خود طلب دارد که 14 میلیارد تومان آن مربوط به مشترکین تلفن همراه و هشت میلیارد تومان آن مربوط به مشترکین تلفن ثابت است وی افزود: اگر مردم این هزینه قبوض خود را پرداخت نکنند استفاده از روشهای دیگر در وصول مطالبات هم برای ما زمان بر خواهد بود و هم مانع انجام پروژههای مخابراتی میشود مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه وضعیت ارسال پیامکهای تبلیغاتی را در سالهای گذشته فاجعه بار توصیف کرد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته ساماندهی این پیامکها شروع شده است وی با بیان اینکه این پیامکها در حقیقت اشتغالزایی برای فعالان ICT است، گفت: این بستری است که مخابرات فراهم کرده تا شرکت های دانش بنیانی که در حوزه ICT فعالیت میکنند بازار کاری داشته باشند قبادیان اظهار کرد: با شروع کار، ساماندهی در وضعیت ارسال پیامکها نداشتیم، اما از سال گذشته دستهبندی هایی در خصوص این پیامکها صورت گرفته که افراد می توانند با پیامک به سامانه 8999 ، ارسال پیامکهای تبلیغاتی را مسدود کنند. وی تصریح کرد: همچنین افراد میتوانند با گرفتن شماره #800* متوجه شوند که کدام سامانههای تبلیغاتی برای آنها فعال شده که نسبت به غیرفعال کردن آن اقدام کنند مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه به برخی تماسهای مردمی با شبکه های ماهوارهای اشاره کرد و افزود متاسفانه برخی مردم فریب تبلیغات این شبکهها را خورده و اقدام به تماس با برنامههای آنها میکنند و همین امر موجب میشود هزینه قبوض تلفن آنها بسیار بالا رود وی تصریح کرد: در این زمنیه قبوضی 10 میلیون تومانی و حتی 24 میلیون تومانی داشتهایم قبادیان افزود: از طرفی از آنجا که این تماسها جزو ارتباطات بین اللملی است، موجب خروج ارز از کشور هم میشود و از مردم میخواهیم مراقب این تبلیغات باشند و فریب نخورند