جهش تولید | جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۹

ماهی غذای سالم - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

ماهی غذای سالم

Loading the player...

دانلود

ماهی به عنوان مهترین منبع پروتین حیوانی برای مردم به شمار می رود. ماهی و دیگر انواع غذاهای دریایی به مقدار زیاد در رژیم افرادی که به علت شرایط محیط زندگی مجبور به استفاده از غذاهای دریایی می باشد اهمیت ویژه ای دارند. از دیر باز تا کنون انواع ماهی ومحصولات دریایی و رژیم غذایی انسانها نقش مهمی ایفا می کردند. بی شک استفاده مداوم از آنها سببب آشنایی با روغن ماهی و پی بردن به فواید آن گردید. همه متخصصان تغذیه بر اهمیت مصرف ماهی تاکید می کنند. مصرف ماهی به دلیل داشتن امگا ۳ برای تمام سنین ضروری است.ماهی یکی از مهمترین منابع پروتئین حیوانی در تمام دنیاست .گوشت ماهی منبع غنی از پروتئین با قابلیت هضم و جذب مطلوب و ارزش زیستی بالاست .بررسی ها نشان داده اند میزان هضم پذیری گوشت ماهی بین 89 تا96 % است در حالیکه این میزان برای گوشت  گاو و مرغ در حد87 تا90% است .مقدار چربی ماهی ها بسیار متفاوت است و از 1% تا بیش از 20درصد متغیر میباشد چربی ماهی ها از سهل الهضم ترین چربیهای حیوانی و غنی از ویتامین A‌و K و D ومی باشد . همچنین روغن ماهی برخلاف چربی گوشت قرمز سرشار از نوعی اسید چرب به نام امگا - ۳  که از بی ضررترین چربیهای حیوانی محسوب می شوند. این دسته از چربی ها  با کاهش فشار خون،کاهش التهاب، افزایش کلسترول خوب، کاهش تری گلیسرید ,تنظیم ضربان قلب و افزایش انعطاف پذیری شریان ها عروق را حفظ و از تصلب شرایین جلوگیری نموده و خطر سکته قلبی تا 40% کاهش می دهند. در سراسر دنیا افرادی که ماهی مصرف می کنند کمتر دچار بیماری قلبی و سرطان می شوند و نسبت به سایر افراد عمر طولانی تری دارند.