جهش تولید | سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

مستر تستر - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

مستر تستر

دانلود

مهم این است که مردم چه چیزی را دوست دارند !

«آقای خوش‌خوراک» درست به اندازه «آقای دوربینی» بین شکم‌بازها و رستوران‌گردها معروف است . کاراکتري تپل، با موهای مجعد و عینک فریم مشکی که به هر رستورانی پایش را بگذارد ، به آشپزخانه ي آن سرک می‌کشد و غذاهایش را از نظر طعم و کیفیت رستوران و خدمات‌رسانی تست می‌کند .

 حالا شهرت آقای خوش‌خوراک به اندازه‌ای رسیده است که نه‌تنها مردم کوچه و خیابان با او عکس یادگاری می‌اندازند بلکه بازیگرها و فوتبالیست‌های زیادی ، عکس‌های مشترک‌شان با مستر تستر را در صفحه شخصی‌شان منتشر کرده‌اند . نام واقعی‌اش حمید سپیدنام است و تقریبا نخستین ایرانی است که شغلش تست کردن غذاست . حمید در‌ سال ١٣٥٦ در منچستر انگلستان متولد شد و تا ٥سالگی در آن‌جا زندگی کرد. البته او یک‌بار دیگر و بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به انگلیس مهاجرت کرد، اما سرانجام ایران را برای زندگی برگزید .
 آقای خوش‌خوراک نخستین‌بار کارش را با یک روزنامه اقتصادی شروع کرد . در حاشیه یک صفحه و در ستونی از تجربیات رستوران‌گردی‌اش می‌نوشت و بعدها که شبکه‌های اجتماعی گل کرد، به این فکر افتاد که می‌تواند از ظرفیت این شبکه‌ها استفاده و یک شغل متفاوت را در ایران راه‌اندازی کند.

او ساکن مشهد و رشته تحصیلی‌اش کامپیوتر  است و قبل از این، یک شرکت کوچک کامپیوتری داشت و به طراحی وب‌سایت مشغول بود . جرقه ایجاد این شغل زمانی اتفاق می‌افتد که درباره رستورانی در لندن یک یادداشت مجازی می‌گذارد و پس از آن با بازخوردهای زیادی مواجه می‌شود  .

 آنجاست که او می‌فهمد یادداشت‌های قلمبه‌سلمبه درباره شغل کامپیوتری‌اش چندان برای مردم جذاب نیست و در عوض آنها تا چه اندازه درباره غذا کنجکاوند. البته سپیدنام که شرکت کامپیوتری‌اش را به سختی اداره می‌کرد، با امتحان شغل جدید چیزی برای از دست دادن نداشت. سپیدنام که حالا عنوان کارآفرین برتر ملی را هم به دست آورده است  می‌گوید در ایران ٤٤‌میلیون کاربر اینترنتی وجود داشت و این یک پتانسیل عظیم برای ایجاد یک شغل اینترنتی بود . حالا که مستر تستر به اندازه کافی به شهرت و درآمدزایی رسیده است، به فکر معرفی طعم‌های ایرانی به رستوران‌ها و مردم جهان است . سپیدنام ، ایران را یک کشور با درهای بسته توصیف می‌کند و می‌گوید این انزوا در معرفی داشته‌هایمان باعث می‌شود ثروت زیادی را از دست بدهیم. او با همین نگاه تلاش می‌کند طعم غذاهای ایرانی را به ثبت برساند و به رستوران‌بازهای سراسر جهان معرفی نمايد .