اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | چهارشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۶

"کم خوری" را بعد از ماه رمضان هم ادامه دهید - نمایش محتوای خبر

 

 

"کم خوری" را بعد از ماه رمضان هم ادامه دهید

"کم خوری" را بعد از ماه رمضان ادامه دهید

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مطلوبی برای تمرین "کم خوری" است، از افراد خواست که با اتمام این ماه این عادت کم‌خوری را ادامه دهند. دکتر سید مصطفی نچواک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه رعایت اصول تغذیه در ماه مبارک رمضان موجب کاهش وزن افراد در این ماه می‌شود، گفت: روزه موجب کاهش کلسترول و چربی بد خون می‌شود. وی تصریح کرد: همچنین روزه فاکتورهای التهابی بدن را کم کرده و سیستم ایمنی بدن را در وضعیت مطلوبی قرار می‌دهد. نچواک با بیان اینکه بدن قدرت تطابق بالایی در شرایط گوناگون دارد، گفت: در ماه مبارک رمضان هم بدن خود را به شرایط دریافت کم کالری عادت داده و به شرایطی که بیش از 16 ساعت هیچ نوع ماده غذایی دریافت نکند عادت می‌کند. این متخصص تغذیه تصریح کرد: بر حسب این عادت بدن سوخت و ساز خود را با توجه به میزان کم کالری دریافتی، کاهش داده به نحویکه بتواند با دریافت کالری کم تمام امور روزمره خود را انجام دهد. مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: مطالعات بسیاری نشان داده که به محض اتمام ماه مبارک رمضان، وزن از دست رفته در این ماه ظرف مدت کوتاهی دوباره بر می‌گردد، زیرا بدن به سوخت و ساز کم خود را عادت داده و با افزایش مصرف غذا این مواد به چیزی جز چربی تبدیل نمی‌شوند. نچواک با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تمرین کم خوری است، گفت: توصیه ما این است که افراد این عادت مطلوب را بعد از ماه مبارک رمضان از دست ندهند و همچنان میزان غذای کمی را مصرف کنند که این امر برای سلامتی و افزایش قدرت ایمنی بدن آ نها بسیار مفید است. وی تصریح کرد: همچنین ماه مبارک رمضان عادت‌های تغذیه‌ای بد برخی افراد از جمله ریزه‌خواری را هم از میان برده و توصیه می‌شود افراد بعد از ماه مبارک رمضان به این عادت‌های نامطلوب برنگردند.